یکی از مفید ترین کارهایی که تو مدیریت زمان تا الان دیدم و شنیدم و انجامش دادم
این بوده که به مدت دو هفته
تو یه کاغذ اچار دقیق و مرتب و کامل کل کارهایی که توی 24 ساعت انجام میدیم رو ثبت کنیم
خیلی ریز و دقییق فقط برای دو هفته
راستش خیلی کار سختیه خیلی خیلی سخته چون ما وقتی از یه کاری میریم سراغ کار بعدی دقیقا یادمون نمیاد چه زمانی بوده . و تو طول روز خیلی ازین کار به اون کر شیفت میشیم و این هیچی سخت ترش اینه که نصف وقتا کار خاصی انجام نمیدیم که بشه نوشت و یه وقتاییم کارهای ذهنی انجام میدیم و ذهنم که ماشالا ازینور به اونور میپره و نمیدونی چی ثبتش کنی
این تمرین دیوووووونه کنندست اثر گذاریش
تو مدت دو هفته بدون قضاوت فقط باید نوشت و نوشت
اما این حرکت مثله اینه که یه سگ رو ول کنی تو انبار کاهی که دو سه تا موش داره .
به سرعت نور موشها شناسایی میشن
این حرکت هم به سرعت نور دزدهای زمانتو شناسایی میکنه دزدهایی که تا قبل ازین اصلا نمیتونستی تصور کنی چه قدر زمانتو میدزدن .
البته برای این شناسایی درست باید درست هم بنویسیم
مثلا من یه تیکه از تایم امروزم که ثبت کردمو میذارم به عنوان نمونه
13:56 تا 14:11 ناهار
14:11 تا 14:26 مرتب کردن کمد روسریا
14:26 تا 14:28 لباس طیبه رو که اشتباهی اورده بودم بردم تو اتاقش
14:28 تا 14:30 اس ام اس
14:3.0الی 14:35 نخ دندون
14:35 الی 14:45 دفترچه دعامو خوندم
14:45 الی 14:50 مبایل تابیدن
14:50 الی 16:30 خواب
16:30 الی 16:45 کمک عمه روتختیمو جا انداختیم
16:45 الی 17 عصرونه خوردم
17 الی 18:20 هرس کردن درخت انگورا کمک طیبه
18:20 الی 18:40 فیلم برداری گروه محتوا
بعد از دو هفته باید بشینیم و تک به تک نوشتههامونو مرور کنیم و باگهای زمانی غیر موثر رو جدا کنیم و اونجست که ز نتیجهی گرفته شده شگفت زده خواهیم شد .